Lava & Chewie

Gerbil eller Ökenråtta.

 

Måste bara dela med mig av mina fina gerbiler! I början när jag köpte dom för ca 1,5 år sen så ångrade jag som fan att jag gjorde det och ville typ sälja dom för att jag orkade inte med att dom nafsades och aldrig gick att få tag i när man hade dom ute så jag var tvungen att fånga dom med en filt nästan varje gång, dom stampade bara när jag hade ute dom (som betyder att dom varnar för fara), dom levde om på natten så man inte kunde sova, dom gnager sönder saker man har.. Men jag började att förstå deras beteende bättre och började träna dom att t.ex komma på kommando, klättra upp på axeln, hoppa upp i min hand.. gjorde det med hjälp av solrosfrön haha ;) det tog 4 veckor för dom att bli riktigt tama, men tålamod så går allt :) När jag ropar på dom så springer dom fram till mig, dom nafsas aldrig mer, när jag sätter ner händerna framför dom så hoppar dom direkt upp, dom klättrar fan nästan på benen ibland för att dom vill upp.. Lava slickar mig faktiskt när jag pussar henne! men hon gillar att nafsa i näsan också, men det gör hon av nyfikenhet, som ett barn som måste känna på saker med händerna.. men istället så tar gerbilerna tänderna och känner. Dom må vara små, men dom är sjukt intelligenta och vänliga. Älskar dom så mycket, skulle aldrig ens fundera tanken på att ge bort eller sälja dom.


ETT TIPS:
SKAFFA GERBILER!
- "Varför? Flodhästar är finare och större."
- "Men gerbiler är sjukt roliga :D + allergivänliga och lättskötta."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0